Wałbrzych i jego okolice

W dniu 11 kwietnia b.r. poranek przywitał nas piekną pogodą - w sam raz na wycieczkę. Tym razem poznawaliśmy historię i ciekawe miejsca Wałbrzycha i jego okolic. Już podczas jazdy w autobusie otrzymaliśmy sporą dawkę informacji o historii okolic Wałbrzycha, w tym między innymi o gospodarczej roli tego miasta na Dolnym Śląsku. Pierszym  punktem zwiedzania było Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia powstała na bazie wałbrzyskiej Kopalni Węgla Kamiennego "Julia". Czekała nas tutaj miła niespodzianka, zostaliśmy zaproszeni na uroczyste otwarcie "Welcome Center" - lokalu służącego za recepcję, kasę biletową, poczekalnię z kawiarnią - byliśmy pierwszymi gośćmi, którzy skorzystali z usług tego obiektu. Następnie, po posileniu się okolicznościowym tortem i kawą, zwiedzaliśmy obiekty muzealne Starej Kopalnii. Opowiewieść przewodnika, który pracował kiedyś na kopalni, bardzo przybliżyła nam trud życia górniczego.

Następnym punktem naszego zwiedzania było Muzeum w Wałbrzychu, które obecnie jest przekształcane w Muzem Porcelany. Mieliśmy okazję zobaczyć przepiękny pełny serwis obiadowo-kawowy z porcelany, ale również inne eksponaty. Po wyjściu z Muzeum udaliśmy sie na spacer do Rynku i na Plac Magistracki. Po drodze podziwialiśmy kamieniczki z XIX wieku, z których coraz więcej odzyskuje dawną świetność.

Kolejnym ostatnim punktem naszej wycieczki był Szczawno-Zdrój. Po kolejnej porcji informacji na temat historii tego uzdrowiska mieliśmy czas na indywidualny spacer po parku zdrojowym wśród budzącej się przyrody lub na wypicie kawy, herbaty czy też wody zdrojowej. Pełni wrażeń wróciliśmy do Dzierżoniowa, nie jeden z nas z obietnicą że jeszcze się tam wybierzemy.

Zobacz zdjecia w Galerii ...