Wycieczka do Środy Śląskiej

W dniu 12 września b.r. grupa członków i sympatyków TOZD wybrała sie na zwiedzanie Środy Śląskiej - stolicy powiatu średzkiego. Po drodze zawitaliśmy do Krobielowic, gdzie znajduje się renesansowo-barokowy pałac pełniący obecnie funkcję hotelu i zaplecza dla pola golfowego. W hotelu przyjęto nas miło i mogliśmy przejść po korytarzach pałacu, gdzie eksponowane są elementy kolekcji z różnych stron świata obecnego właściciela pałacu. Po miłym spacerze i chwili relaksu w parku wokół pałacu udaliśmy się do głównego celu naszej wyprawy.
Środa Śląska - miasto położone 30 km na zachód od Wrocławia było w średniowieczu jednym z ważniejszych ośrodków miejskich Dolnego Śląska. Podczas jazdy autobusem Zosia Mirek zapoznała nas z historią tego miasta. Czekały tam na nas atrakcje związane ze "Świętem Wina w Mieście Skarbów". Wcześniej zwiedzaliśmy Muzeum i jego największą atrakcję - Skarb Średzki oraz wieżę widokową przy kościele pw. św. Andrzeja Apostoła.  Przy Muzeum rozstawione były wieńce dożynkowe i można było oddać głoś w konkursie na najładniejszy wieniec. Atmosfery dodawały też osoby biorące udział w konkursie na strój historyczny, które już w sobotnich przedpołudniowych godzinach prezentowały swoje stroje. Na ponad 100 straganach można było znaleźć rozmaite rękodzieła, swojskie jadło, przeróżne produkty regionalne, ale przede wszystkim wino i wszystko to, co z nim związane. Podczas dwugodzinnego indywidualnego zwiedzania można było obejrzeć miasto, zapoznać się z ofertą na straganach lub po prostu usiąść i poczuć swoistą atmosferę tego miejsca. Pomimo że nie zdążyliśmy skorzystać ze wszystkich atrakcji jakie przygotowali organizatorzy Święta Wina wracaliśmy do domu zadowoleni i pod wrażeniem tego urokliwego miasta.

Wyjazd dofinansowany był przez Powiat Dzierżoniowski w ramach projektu

"Poznajemy nie tylko Dolny Śląsk".

Barbara Lemańska

Zobacz zdjęcia w Galerii ...